NEWS LINE

Sunday, June 7, 2015

Superontbijt bij B&B Ganimede in Galaxidhion









Hmm! Lekkere binnenkomer

Superontbijt bij B&B Ganimede in Galaxidhion


Vandaag een wel heel unieke B&B in de ‘hidden gems’. Een van de laatste accommodaties tijdens mijn reis door de Peloponessos was B&B Ganimede.
Een voltreffer mag ik wel zeggen. Het plaatsje Galaxidhion of Galaxidi, waar ik later eens meer over zal vertellen ligt niet op de Peloponessos, maar is de moeite van het omrijden waard. Het is bereikbaar via de Rio-brug bij Patras.
Vaar je met je bootje door de golf van Korinthie, dan is deze plaats zeker een aanrader! En een paar nachten in deze schattige B&B een must.
Bij aankomst werden wij verrast met een heerlijk drankje en fruit.

Je voelt je hierdoor direct thuis. Lekker aan de grote tafel in de prachtige binnentuin van de B&B. Na een lange autorit is dat wel even fijn.
Wij hadden kamer nummer 10, eigenlijk meer een appartement met een kleine keuken en een aparte slaapkamer

.


Schattig toch?
Alles is lekker clean en fris ingericht. Wat mij betreft een topper was de badkamer. Die, geheel on-Grieks, een douche en een douchestang had. En het mooiste was; ze werkten beide ook nog!
Noor sliep lekker op een bijzetbed in de woonkamer.
De woonkamer is voorzien van airco, de slaapkamer heeft uizicht op de abrikozenboom op een binnenpleintje.
In de hele B&B kun je gebruik maken van de gratis Wi-Fi.
Eigenaresse Chrisoula is een geweldige gastvrouw, ze weet de mate van aandacht precies te doseren en voelt perfect aan wie er wel en geen behoefte heeft aan een praatje.
Het absoluut unieke aan deze B&B is het ontbijt. Het is voor mij sowieso de favoriete maaltijd van de dag. Ik kan eindeloos genieten van een lazy breakfast en eet vaker te veel ontbijt dan diner. Ook bij Ganimede heb ik mijn best gedaan,…maar het is me nooit gelukt om alles te proeven wat ik graag wilde.
De lokatie van het ontbijt is al top, in de prachtig gelegen binnentuin.

De slaapkamer
Kan het Griekser?

De aankleding van de tafels is prachtig eigentijds.

Waarom Vintique ik er dan een oude foto van?




De tafel is nu voor de helft gevuld met ontbijt…
Vers fruit, verse jus, drie soorten jam, absoluut onvergetelijke ‘lemon curd’, olijvenpasta, hummus, picalilly (dagelijks een ander smaakje), een mandje gevuld met warme broodjes, bolletjes, bruin en wit, toast en cake. Daarnaast was er dagelijks nog een baksel, zoals een warme feta-taart of appelgebak. Yoghurt. En natuurlijk de keuze uit een roerei, gekookt ei of een omelet. Oh! En de scones, had ik het al gehad over de hartige scones?
Het liefst was ik er gewoon de hele dag blijven zitten. Mind you alles huisgemaakt…

Zeker bij mij famous!

Miramare
Naast de B&B runt Chrisoula ook tijdelijk Miramare/hotel Ganimede, waar exact hetzelfde ontbijt wordt geserveerd. Het hotel ligt bijna aan de haven (ongeveer twintig stappen) en heeft mooie, ruime kamers.  De kamers zijn ook voorzien van zitplaats en een keukentje.
Zeker een goed alternatief voor de B&B!





Miramare is iets voordeliger, EUR 110,- voor 2 nachten in een 2-persoonskamer, ik ken plaatsen waar ze dat alleen al voor een ontbijt zouden rekenen.

Binnenplaats van Miramare, waar hetzelfde,
 heerlijke ontbijt wordt geserveerd.
Voor wie zijn deze accommodaties geschikt?
– romantisch verblijf voor stellen
– relax-vakantie
– camperreizigers die tussendoor een mooie accommodatie willen
– bootreizigers die aanleggen in de haven van Galaxidhion en een goede accommodatie zoeken
– met een peuter voorzien van iPad. Toen wij er waren, waren er voornamelijk stellen, dan maakt een kind van twee jaar al snel teveel herrie. Met de Zappelin app was Noor echter snel tevreden en kon ze ergens


achteraf lekker zelf filmpjes kijken.
Overslaan:
– eigenlijk helemaal niet overslaan, gewoon doen, al is maar voor 1x het ontbijt beleven





* Dear Chrisoula, your breakfast is without doubt one of the best I ever had. Your savoury scones are incredibly tastefull. Thank you ever so much!

VIDEO OF DAY

 
Back To Top